Ben nie burnt

Om de juiste doelgroep te bereiken zal je moeten begrijpen wat deze doelgroep drijft en waar hun focus naar uit gaat.

Er is een concept ontwikkeld voor een online campagne vanuit het vraagstuk: ‘Hoe zet je een online campagne/concept op om jongeren tussen 12 en 18 jaar in Nederland te bereiken en bewust te maken van de gevolgen van onbeschermd en overmatig zonnen zodat ze zich insmeren en bijdraagt dat huidkanker in Nederland daalt.’

Concept
Ben nie burnt! staat voor het feit dat het ‘not done’ is om je te laten verbranden. Deze reminder laat je inzien dat je niet de Bennie Burn van je groep wilt zijn, zodat je kunt eindigen met de woorden ‘Ik ben niet burnt!’. Hiermee drijven we de spot met je te laten verbranden door de zon.

Doelgroep
Pubers (16-18 jaar) - eindexamenklassen - voor het eerst alleen op vakantie.

Binnen dit project heb ik mij bezig gehouden met het doelgroeponderzoek, bijgedragen aan de ontwikkeling van het concept en bijbehorende copy, het typetje Bennie Burnt geïllustreerd en gewerkt aan de social media posts.

Uitgevoerd in samenwerking met studiegenoten.

Opdrachtgever

Huidfonds / Hogeschool Utrecht

Services

• Doelgroeponderzoek
• Concept ontwikkelen
• Visuele vormgeving online uitingen
• Typetje 'Bennie Burn' ontwikkelen
• Mediaplan opstellen


Producten

• Concept & strategie
• Visuele vormgeving
• Geïllustreerd typetje
• Social Media posts
• Mediaplanning

Image
Bennie Burnt typetje van Ben Nie Burnt campagne

Opdracht
Hoe kunnen jongeren tussen de 12-18 jaar bewust gemaakt worden over de gevaren van onbeschermd en overmatig zonnen?

Opdrachtgever
Het Huidfonds zet zich al jaren in om bewustwording te creëren rondom het houden van je huid en hier de juiste zorg voor te dragen.

Image
Image
Image
Image

Ondersteuning bij iedere nieuwe stap.

Als start-up kon ik veel hulp gebruiken in deze nieuwe wereld van visuele vormgeving. Lisa wist mij op de juiste manier te ondersteunen waardoor ik mij gehoord en begrepen voelde.
- Suzanne Bruin
Eigenaar Flawsome Nail Studio