Ben nie burnt
Om de juiste doelgroep te bereiken zal je moeten begrijpen wat deze doelgroep drijft en waar hun focus naar uit gaat.Er is een concept ontwikkeld voor een online campagne vanuit het vraagstuk: ‘Hoe zet je een online campagne/concept op om jongeren tussen 12 en 18 jaar in Nederland te bereiken en bewust te maken van de gevolgen van onbeschermd en overmatig zonnen zodat ze zich insmeren en bijdraagt dat huidkanker in Nederland daalt.’
Concept
Ben nie burnt! staat voor het feit dat het ‘not done’ is om je te laten verbranden. Deze reminder laat je inzien dat je niet de Bennie Burn van je groep wilt zijn, zodat je kunt eindigen met de woorden ‘Ik ben niet burnt!’. Hiermee drijven we de spot met je te laten verbranden door de zon.
Doelgroep
Pubers (16-18 jaar) - eindexamenklassen - voor het eerst alleen op vakantie.
Binnen dit project heb ik mij bezig gehouden met het doelgroeponderzoek, bijgedragen aan de ontwikkeling van het concept en bijbehorende copy, het typetje Bennie Burnt geïllustreerd en gewerkt aan de social media posts.
Uitgevoerd in samenwerking met studiegenoten.
Opdrachtgever
Services
• Doelgroeponderzoek
• Concept ontwikkelen
• Visuele vormgeving online uitingen
• Typetje 'Bennie Burn' ontwikkelen
• Mediaplan opstellen
Producten
• Concept & strategie
• Visuele vormgeving
• Geïllustreerd typetje
• Social Media posts
• Mediaplanning